Fakt, že by si měl každý střežit svůj majetek, není ničím novým. A to bez ohledu na to, jaký tento majetek je. Protože se až příliš často najde v řadách ostatních někdo, kdo je ochoten se obohatit, zejména je-li tu zjevná šance, že nebude odhalen.
Zaměstnavatel sice dává lidem práci, nechává je vydělat si peníze a za tyto žít, ovšem navzdory tomuto poutu by ani on neměl rezignovat na kontrolu, měl by být bdělý a ostražitý. Protože nikdo není tak bohatý, aby se nenechal zlákat něčím, co mu sice nepatří, ale je to lehce k mání.
A toto platí i pro majitele firem zabývajících se přepravou. Protože tito svěřují svůj majetek a výrobní prostředky, tedy vozidla, do rukou svých zaměstnanců, kteří by měli plnit své úkoly. A vesměs je také plní, protože jinak by skončili na dlažbě. Jenže co jeden ví o tom, co vše se děje poté, co ona vozidla opustí areál firmy?
Vlastně nic. Pokud tedy nevsadil na gps monitoring, umožňující sledování takových vozidel i na dálku.
GPS sledování vozidel už je dnes snadno dostupná záležitost. Stačí pořídit si RMC systém a rázem může být takový podnikatel v klidu. Protože:
- Ví kdykoliv naprosto přesně, kde se jeho vozidla nacházejí a co se s nimi děje.
- Může rozlišovat práce jednotlivých skupin.
- Má přehled o technických parametrech typu zatížení náprav, teplota v přepravním prostoru, odpojení či připojení návěsu a podobně.
- Dokáže právě zmíněný návěs identifikovat.
- Může nastavit alarm při překročení některých hraničních hodnot.
- Má přehled o nakládání s pohonnými hmotami.
- Může sledovat a snadno odhalovat leckteré podvodné jednání.
- Může se efektivněji bránit proti krádeži vozidla.
- Může hodnotit styl jízdy řidičů a tím pozitivně ovlivňovat přepravní výkon a efektivitu vozidel.
- Může sledovat stav zakázek a postup jejich realizace.
- Může identifikovat řidiče a být s nimi v kontaktu, eventuálně hodnotit jejich výkonnost.
A to je jenom zlomek z možností, jež takový monitoring dává. A díky němuž se snáze podniká, vydělává i šetří. A o to jde jak známo v byznysu především.