Trilogie, která svým příběhem nemá ani tak moc co nabídnout, jako spíš rozesmát, je největším trhákem poslední doby. Ať už to byly knihy, které se sice i vracely, nebo to byly filmy, vždycky se našly zástupy na každé promítání, teď již tradičně na Valentýna, kdy si trochu erotiky chtivé páry chtějí zase zaskotačit v kině. Nebudeme lhát, film sám o sobě není žádný unikát ani žádný mistrovský kousek, popularita a marketing však dokáží divy a právě možná nevšední kostýmy zapříčinily menší vlnu vzruchu a sháňky po odlehčeném erotickém prádle a nočních šatech.
A proč není jediný
Pokud si vzpomínáte na film Velký Gatsby a následná mánie do všeho ze dvacátých let minulého století, určitě si také vzpomenete na skoro vyprodané obchody se vším, co mělo alespoň nějakou podobu s těmi lesklými šaty a kloboučky. Zkrátka bylo to in a možná i na rozdíl této trilogie je Velký Gatsby zhlédnutelný i pro pány. Každopádně v minulosti byla spousta filmových děl, které na delší či kratší chvíli naprosto ovládly hned několik odvětví byznysu. Starší ročníky si určitě vzpomenou na rebelskou Pomádu či West side story, trochu mladší určitě na Moulin Rouge nebo My fair lady. A najdou se další a další filmy, které se možná i svým záměrem způsobit vyšší tržby nijak netají.
Byznys v byznysu
Že se za filmovým průmyslem skrývá propracovaný marketing, to si dokáže vypočítat každý. A zvláště, pokud investoři do filmových studií mají zájem ukázat ve filmu jejich zboží, vyjde je to na pěkný balík. Některé filmy to však poněkud přeženou a celý snímek tak potom vypadá jako jedna velká hodinová reklama, například jako byl film Evoluce, kde hrál mimochodem i známý herec David Duchovny z Akta X, jehož konečné titulky doopravdy byly reklamou na šampón.
Nalézt rovnováhu je velmi obtížné, ale je také pravda, že čím více komerčně zajímavý snímek, tím více strádá co se týče kvality – je ale pravda, že to je běžnému divákovi více méně jedno.