Pro některé lidí znamená taxi služba mnoho a možná by se bez ní v dnešní době neobešli. Kdo by se tomu taky divil, nejen že si můžete dát skleničku vína nebo jiného alkoholického nápoje, ale nemusíte zajisté řídit, v tom spočívá největší výhoda. Ovšem lidi, co taxi provozují, to vidí trošku jinak, než lidé co do něj sedají a na to se teď podíváme.
Služba je ve směs určena k přepravě lidí z místa na místo a to osobním automobilem s maximálním počtem devíti lidí, mezi které se počítá i řidič. Tyto služby vyžadují k vyřízení celkem pět kroků.
1) Žádost o vykonání zkoušky odborné způsobilosti
2) Musíte požádat o vydání koncese
3) Vykonávaní funkce řidič/ka a oznámení vozidel
4) Ovládání taxametru, žádost o vykonání zkoušky z místopisu
5) Splnění všech čtyř předchozích bodů
Pokud si tedy myslíte, že taxikářem může být každý, obnáší to dost kroků, než se k samotnému oprávnění dostanete. Samozřejmostí je, že při vykonávání této služby musíte mít vždy zapnutý taxametr. Pokud ne, hrozí Vám při zastavení dost velké pokuty, kterým je dobré se určitě vyhnout.
Na začátek budete potřebovat více než samotné auto. Taxametr, polepy s telefonním číslem na auto a svítilna na střechu. Možná si říkáte, že to není tak hrozné, ale základní kapitál se může vyšplhat až do dvaceti tisíc, což Vás může na začátku podnikání odradit.
Výpis z taxametru je povinné vykazovat provozovatel každý měsíc, podle toho lze určit kolik si daný taxikář vydělal. Nejlepší je samozřejmě jezdit sám na sebe, ale pokud se Vám nedaří kšefty je možnost jezdit pod agenturou, což není však úplně výhodné. Navíc práce je ve směs v noci a hlavně o víkendu, kdy se pořádají akce a lidé se nemají, jak dostat domů. Ve směs jste noční tvor a ve dne spíte.
Pokud se tedy rozhodujete stát se taxikářem, dobře všechno zvažte, protože pokud nemáte rád opilé lidi a noční život, možná to nebude profese zrovna pro Vás.